Vacature HRM Medewerker Personeelsadministratie

HRM Medewerker Personeelsadministratie in Gouda

HRM medewerker personeelsadministratie

Je kunt nog solliciteren t/m 18-02-2024

Ben jij een enthousiaste HR-professional? Ben je nauwkeurig, klantgericht en kun je snel schakelen tussen de diverse administratieve werkzaamheden van een personeelsadministratie? Vind je het leuk om jezelf verder te ontwikkelen binnen onze HR administratie? Ga jij de uitdaging aan om, samen met je HRM-collega's, onze personeels- en salarisadministratie vlekkeloos uit te voeren én steeds weer verbetermogelijkheden in de uitvoering te onderzoeken? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wij zijn een inclusieve organisatie, dus het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft en van wie je houdt. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent en hoe jij het verschil maakt voor onze gemeente. Als jij nauwkeurig te werk gaat en van aanpakken weet, dan ben jij een echte #smaakmaker en begroeten we jou graag snel als nieuwe collega!

Als medewerker HRM draag je zorg voor een correcte en tijdige uitvoering van administratieve taken met betrekking tot de in-,door- en uitstroom van onze medewerkers. Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering van het instroomproces, behandelt ouderschapsverlofaanvragen en bent verantwoordelijk voor de personeelscorrespondentie. Daarnaast beheer je medewerker

Andere werkzaamheden waar je aan kunt denken zijn:

  • De verzuimadministratie, hiervoor heb je regelmatig contact met onze arbodienst, de leidinggevenden en medewerkers om de verzuimbegeleiding of re-integratie te ondersteunen;
  • Het in behandeling nemen van (WAZO) aanvragen zoals ouderschapverlof, zwangerschapsverlof et cetera.
  • Het (in overleg met de arbeidsjurist) informeren van de organisatie over nieuwe wetgeving en cao afspraken;
  • Voorlichting/uitleg geven aan medewerkers over HRM-gerelateerde regelingen en processen;
  • Het ondersteunen van de HR-adviseurs en leidinggevenden in de uitvoeringspraktijk;
  • Het leveren van een bijdrage aan de onboarding van nieuwe medewerkers;
  • Een belangrijke bijdrage leveren in het signaleren van knel- en/of verbeterpunten in het administratieve proces;
  • Archivering en beheer van de digitale personeelsdossiers.

Het gaat dus om een brede functie, waarbij je met heel veel aspecten van het mooie HRM-vak te maken hebt!

De afdeling HRM bestaat uit 18 medewerkers, waarvan 7 medewerkers bij de PSA (personeels- en salarisadministratie). Een fijn team van professionals waarbinnen het prettig werken is met de mogelijkheid jezelf, je functie en het team verder te ontwikkelen. De afdeling HRM houdt zich onder meer bezig met HR-advies, vitaliteit, verzuim, leren en ontwikkelen,

loopbaanbegeleiding, recruitment, arbeidsvoorwaarden en personeels- en salarisadministratie. Vanuit de PSA hebben we de ambitie om bij te dragen aan het zo efficiënt mogelijk inrichten van de digitale processen en leveren we waar nodig maatwerk op individuele vragen van medewerkers. Daarbij is ruimte voor ieders talent en kijken we met elkaar wie welke talenten heeft en hoe we elkaar kunnen versterken. Immers alleen ga je sneller; samen kom je verder.

Waarom is dit de baan voor jou?

Je bent een HR-medewerker die het een uitdaging vindt om binnen onze groeiende organisatie mee te werken aan een optimale dienstverlening door ons PSA-team. Je hebt kennis van de verschillende administratieve processen op een personeelsadministratie en vindt het leuk om deze zo efficiënt mogelijk uit te voeren. Daarbij zet je de interne klant op één en zoek je altijd naar de beste

oplossingen voor personele vraagstukken. Je bent een professional die graag op de hoogte blijft van ontwikkelingen binnen jouw vakgebied en de organisatie hierover, in afstemming met de senior of onze arbeidsjurist, kundig adviseert en informeert. Kortom, je bent op zoek naar een functie met veel afwisseling en uitdaging in een fijn team van HR-professionals.

Herken je je in dit profiel? Dan is dit waarschijnlijk de baan voor jou!

Wat zegt je collega?

"Wat ons als team zo leuk maakt? We zijn allemaal anders en hebben onze eigen achtergrond. We vullen elkaar aan en kunnen altijd bij elkaar terecht. Positiviteit en humor vinden wij belangrijke eigenschappen. De HRM-administratie is de basis van de organisatie en daar zijn we trots op!

"

Wat heb jij in huis?

Je houdt van aanpakken en bent analytisch goed onderlegd. Je kunt goed en duidelijk communiceren beschikt over probleemoplossend vermogen en sterke communicatieve eigenschappen. Omdat er regelmatig aanpassingen zijn binnen de fiscale en sociale wet- en regelgeving, en de gemeentelijke arbeidsvoorwaarden, zorg jij ervoor dat je hiervan goed op de hoogte bent, dit kunt toepassen in de processen en dit kunt overdragen aan HR-collega's en overige medewerkers.

  • MBO+ werk- en denkniveau;
  • Relevante opleiding en meerdere jaren ervaring in een vergelijkbare rol. Heb je deze meerjarige ervaring niet en denk je toch te passen? Dan worden we graag overtuigd;
  • Kennis van sociale en fiscale wetgeving, verzekeringen en arbeidsvoorwaardelijke regelingen;
  • Ervaring met werken in een gemeentelijke organisatie en de gemeentelijke cao is een pré;
  • Digitale vaardigheden en maak je systemen snel eigen;
  • Het vermogen om je werkzaamheden goed te kunnen plannen en organiseren;
  • Goede sociale vaardigheden zoals inlevingsvermogen en klantgerichtheid;
  • Doorzettingsvermogen en flexibiliteit: als het linksom niet kan, dan doen we het rechtsom;
  • Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden;

Gouda is van oudsher de stad van kaas en stroopwafels. Smaakvol en divers! Een leuke, middelgrote stad met grootstedelijke uitdagingen; want Gouda ontwikkelt zich volop. De komende jaren staat er nog veel te gebeuren. Daarom zijn we ook zoek naar #smaakmakers, want jouw ideeën en kennis kunnen we goed gebruiken! Welke smaak voeg jij toe aan Gouda?

Wat bieden wij naast smaak?

  • Goede ICT-voorzieningen met o.a. een keuze in smartphones die je voor werk en privé mag gebruiken;
  • Als je werk het toelaat behoort hybride werken tot de mogelijkheden, waarbij we een goede werk-privé balans centraal stellen;
  • Ons huis van de Stad met #smaakvol bedrijfsrestaurant en pal naast het treinstation;
  • Goede ICT-voorzieningen met o.a. een keuze in smartphones die je voor werk en privé mag gebruiken;
  • Een duurzame reiskostenvergoeding waarbij we stimuleren om op een duurzame manier naar kantoor te reizen;
  • Platte organisatie met veel ruimte voor eigen inbreng;
  • Een individueel keuzebudget van 17,05 %, inzetbaar voor bijvoorbeeld een opleiding, extra salaris of verlof;
  • Een eigen ontwikkelbudget om jouw persoonlijke ontwikkeling te stimuleren/vorm te geven;
  • Groot aanbod op het gebied van jouw ontwikkeling en vitaliteit via de GoudAcademie, zoals opleidingen,
  • (online)trainingen, e-learnings, webinars, masterclasses en e-books;
  • Sluit je aan bij 'Jong Goud' voor persoonlijke ontwikkeling en netwerkborrels.

Salaris en contract

Het gaat om een functie voor 32 uur, voor in eerste instantie een duur van 15 maanden. De HR afdeling is flink in beweging waardoor we niet met zekerheid kunnen zeggen of het contract na deze periode verlengd zal worden. Tijdig voor het aflopen van je contract heb je een gesprek met je leidinggevende waarbij we met jou zullen kijken welke mogelijkheden er zijn op lange termijn binnen de HR afdeling.

Gemeente Gouda is een lerende organisatie, ontwikkeling van onze collega's staat daarmee ook hoog in het vaandel. Vanuit dit oogpunt zal onze loopbaanadviseur je ondersteunen op het moment dat je contract niet kan worden verlengd bij het vinden van een leuke en interessante nieuwe uitdaging binnen of buiten de gemeente Gouda.

Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en betreft maximaal € 4.244,- bruto per maand op basis van 36-urige werkweek (schaal 8, salaristabel cao gemeenten januari 2024).

Voor een uitgebreide toelichting op ons ruime aanbod arbeidsvoorwaarden klik hier . Wil je graag sfeerproeven? Kijk dan op www.werkenvoorgouda.nl

Wil je ook als #smaakmaker bij ons aan de slag? Solliciteer dan meteen via de button. Liever eerst even sfeer proeven onder het genot van een kopje koffie? Neem dan contact op met Marianne van Dijk, senior HR medewerker, of Olga ter Hedde, Afdelingshoofd HRM, via .

Mensen die solliciteren, kunnen rekenen op een vlotte procedure. Zodra er een of meer goede kandidaten zijn, organiseren we meteen een gesprek. Wacht dus niet met solliciteren want zodra we de juiste matches gevonden hebben sluiten we de vacature! Voor eventuele vragen over de procedure kan je contact opnemen met , afdeling HRM via: .

We houden per functie maximaal 3 sollicitatiegesprekken. Eventueel maken we gebruik van een referentieonderzoek en/of (online) assessment. Ben jij onze #smaakmaker, dan krijg je nog een afrondend arbeidsvoorwaardengesprek, dit gesprek kan eventueel via Teams worden ingepland. Van al onze nieuwe collega's vragen we een verklaring omtrent gedrag (VOG)



Functie:hrm medewerker personeelsadministratie
Startdatum:17-01-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:MBO
Contracttype:Tijdelijk
Salaris:4244 – 4244
Uren per week:32 – 32

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Gemeente Gouda via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Moordrechtkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de moordrechtkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Moordrecht
  2. HRM Medewerker Personeelsadministratie Gemeente Gouda 17-01-2024

Bekijk ook andere vacatures