Vacature Projectleider Informatievoorziening & Automatisering

Projectleider Informatievoorziening & Automatisering in Gouda

Zoeken

Gouda.nl

Projectleider informatievoorziening & automatisering

Automatisering/ICT

Eén van de leukste afdelingen binnen de gemeente Gouda is de afdeling Informatievoorziening en Automatisering (INA). Deze afdeling voert als ICT Gouwe IJssel allerlei ICT-gerelateerde projecten voor de gemeente en onze vier partnergemeenten Waddinxveen, Zuidplas, IJsselstein en Montfoort uit. We zoeken binnen deze afdeling nog een aanpakker met lef. Iemand die proactief is, graag de handen uit de mouwen steekt en enthousiast is. Ook vinden we het fijn dat je nieuwsgierig bent en ons af en toe tegenspreekt en jouw zienswijze deelt, want daar worden we als afdeling beter van. Ben jij onze nieuwe projectleider informatievoorziening & automatisering?

De functie

Als projectleider INA ben jij verantwoordelijk voor het operationeel aansturen van het projectteam. De projecten die je oppakt bevinden zich op het snijvlak van Informatievoorziening en Automatisering en variëren van het vervangen van een havendienst applicatie, de implementatie van een applicatie voor baggerbeheer en de update van de firewalls. De projecten zijn veelzijdig en lopen in onderwerpen uit één. Eén ding hebben ze wel gemeen: ze hebben altijd een technisch accent, raken altijd de gebruikers én zijn uitdagend om op te pakken.


Wat ga je doen?

Je pakt een project gefaseerd aan en weet als geen ander wat je in samenwerking met verschillende belanghebbenden op papier moet zetten om een gedegen plan van aanpak te maken, voordat je daadwerkelijk met de uitvoering start. Je weet dus wat projectmatig werken inhoud en welke stappen je moet doorlopen. Je bent verantwoordelijk voor de rapportering en communicatie richting de stakeholders, maar ook voor de planning, documentatie en het budget van de projecten die je oppakt. Te allen tijde blijf jij in de lead en zorg je voor een heldere communicatielijn richting jouw opdrachtgever.

En verder:

  • Geef je graag gevraagd en ongevraagd advies en heb je affiniteit met informatievraagstukken;
  • Ben je verantwoordelijk voor de operationele aansturing van het projectteam;
  • Denk je mee over welke invloed de technische ontwikkelingen hebben op onze organisatie;
  • Ben je verantwoordelijk voor het aansturen van externe partners/leveranciers tijdens het project;
  • Coach en instrueer je de collega's in het projectteam.

Met wie werk je samen?

Als projectleider INA werk je samen met collega's binnen Gouda én onze vier partnergemeenten. Binnen de afdeling werk je samen met de themaregisseur, die jij voedt met informatie over jouw lopende projecten. Tegelijkertijd ondersteunt de themaregisseur jou inhoudelijk. Voor jouw persoonlijke ontwikkeling spar jij met de . Tot slot werk je voor het beleid en de visie samen met de informatiemanagers en voor de uitvoering met functioneel beheer, systeembeheer en het servicepunt.

De afdeling Informatievoorziening en Automatisering (INA) zet zich vol in op het verbeteren van de dienstverlening. De afdeling bestaat uit twee teams: Informatievoorziening en Automatisering. Het team Informatievoorziening adviseert in de breedte over het beleid op het gebied van informatievoorziening en informatiebeheer, nieuwe wetgeving, architectuur, archivering en veiligheid en maakt de vertaling van de wensen op applicatiegebied naar de technische infrastructuur. Daarnaast zorgt het team voor het functioneel beheer van de centrale voorzieningen en de werkplekken en de doorontwikkeling daarvan. En ten slotte voeren collega's statistische analyses uit en zijn verantwoordelijk voor dashboards.

Het team Automatisering bestaat uit de expertisevelden systeem- en netwerkbeheer, technisch applicatiebeheer, databasebeheer en het servicepunt. Team Automatisering verzorgt een betrouwbare ICT-infra van de vijf gemeenten (ca. 2.000 eindgebruikers). Alle projecten die jij oppakt dragen bij aan de dienstverlening binnen onze organisatie en partnergemeenten (ICT Gouwe-IJssel) en daarmee aan inwoners en bedrijven.

Wat heb je in huis?

We zoeken een nieuwe collega die nieuwsgierig is en graag samen met collega's oplossingen voor

ICT-vraagstukken projectmatig wil invoeren. Je begrijpt dat we als middelgrote gemeente niet alles perfect kunnen uitvoeren en de dingen op onze eigen wijze aanpakken.

En verder heb of ben je:

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Leergierig van aard: je vraagt door tot het helder is en niet snel uit het veld geslagen;
  • Goede communicatieve en sociale vaardigheden;
  • Analytisch vermogen;
  • Ervaring met project- of procesmatig werken;
  • Resultaatgericht en hanteer je een gestructureerde aanpak;
  • Creatieve/innovatieve ideeën van denken en doen;
  • Proactieve gesprekspartner die de verwachtingen stuurt;
  • Ervaring met gemeentelijke aanbestedingen op het gebied van ICT is een pré;
  • Ervaring met het aansturen van ICT-projecten binnen gemeenten is een pré.

Voldoe jij niet aan alle bovenstaande punten? Maar ben jij enthousiast, proactief en wil je graag leren? Ook dan nodigen wij jou uit om te solliciteren.

Dit bieden wij:

Gouda is van oudsher de stad van kaas en stroopwafels. Smaakvol en divers! Een leuke, middelgrote stad met grootstedelijke uitdagingen; want Gouda ontwikkelt zich volop. De komende jaren staat er nog veel te gebeuren. Daarom zijn we ook zoek naar #smaakmakers, want jouw ideeën en kennis kunnen we goed gebruiken! Welke smaak voeg jij toe aan Gouda?

Wat bieden wij naast smaak?

  • Als je werk het toelaat behoort hybride werken tot de mogelijkheden, waarbij we een goede werk-privé balans centraal stellen;
  • Ons Huis van de Stad met #smaakvol bedrijfsrestaurant en pal naast het treinstation;
  • Goede ICT voorzieningen met o.a. een keuze in smartphones die je voor werk en privé mag gebruiken;
  • Een duurzame reiskostenvergoeding waarbij we stimuleren om op een duurzame manier naar kantoor te reizen;
  • Platte organisatie met veel ruimte voor eigen inbreng;
  • Een individueel keuzebudget van 17,05 %, inzetbaar voor bijvoorbeeld een opleiding, extra salaris of verlof;
  • Een eigen ontwikkelbudget om jouw persoonlijke ontwikkeling te stimuleren/vorm te geven;
  • Groot aanbod op het gebied van jouw ontwikkeling en vitaliteit via de GoudAcademie, zoals opleidingen, (online)trainingen, e-learnings, webinars, masterclasses en e-books;
  • < 35 jaar? Sluit je aan bij 'Jong Goud' voor persoonlijke ontwikkeling en netwerkborrels.

Wil je graag sfeerproeven? Kijk dan op www.werkenvoorgouda.nl

Salaris en contract

Het gaat om een functie voor 32-36 uur, waarbij we altijd met een contract voor een jaar starten. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en betreft maximaal €5247,- bruto per maand op basis van 36 uur per week (schaal 10).

Voor een uitgebreide toelichting op ons ruime aanbod arbeidsvoorwaarden klik hier . Wil je graag sfeerproeven? Kijk dan op www.werkenvoorgouda.nl

Wil je ook als #smaakmaker bij ons aan de slag? Dit kan tot en met 18-02-2024. De gesprekken vinden plaats in week 9 en 10.

Heb je vragen over de functie, wil je eens bellen of koffie drinken met een toekomstige collega? Neem dan contact op met , Informatievoorziening, I&A via

.

Voor meer informatie over het werken bij de gemeente Gouda of de wervingsprocedure kun je contact opnemen met Angela Jagesar, Recruiter afdeling HRM, .

Na een eerste selectie benaderen we de kandidaten voor een sollicitatiegesprek. We houden maximaal 3 sollicitatiegesprekken, deze gesprekken kunnen zowel fysiek als via Teams plaatsvinden. Eventueel maken we gebruik van een referentieonderzoek en/of (online) assessment. Ben jij onze #smaakmaker, dan krijg je nog een afrondend arbeidsvoorwaardengesprek. Van al onze nieuwe collega's vragen we een verklaring omtrent gedrag (VOG).

Flexibiliteit Integriteit Ondernemingszin Verantwoordelijkheid Zelfstandigheid Analytisch vermogen Creativiteit Coachen Inlevingsvermogen Leidinggeven Mondelinge communicatie Samenwerken Schriftelijke communicatie Besluitvaardigheid Kwaliteitsgerichtheid Plannen en organiseren Resultaatgerichtheid



Functie:projectleider informatievoorziening & automatisering
Startdatum:30-01-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Tijdelijk
Salaris:5247 – 5247
Uren per week:32 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Gemeente Gouda via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Moordrechtkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de moordrechtkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Moordrecht
  2. Projectleider Informatievoorziening & Automatisering Gemeente Gouda 30-01-2024

Bekijk ook andere vacatures