Vacature Financieel Specialist

Financieel Specialist in Gouda

Financieel Specialist INA

Je kunt nog solliciteren t/m 07-01-2024

Zoek jij een baan waarin je veel van jezelf kwijt kunt? Waar jouw mening telt en jouw goede ideeën worden uitgevoerd? Solliciteer dan bij de gemeente Gouda. Als #smaakmaker kun je hier je tanden zetten in meer dan kaas en stroopwafels! Zo zoeken we een financieel specialist die aan de slag gaat met het facturatieproces binnen de afdeling Informatievoorziening & automatisering van de gemeente Gouda en haar 4 partnergemeenten, die verbonden zijn in ICT Gouwe-IJssel. Een uitdagende baan in een complexe omgeving met veel belanghebbenden.

Met wie ga je werken?

Als financieel specialist word je onderdeel van de afdeling Informatievoorziening & Automatisering (INA). De afdeling bestaat uit ongeveer 65 medewerkers en is verantwoordelijk voor de ICT infrastructuur, de werkplekken, de servicedesk en de informatievoorziening binnen in de gemeente Gouda. Daarnaast is de afdeling ook verantwoordelijk voor 'ICT Gouwe-IJssel' (ICT GIJ): de ICT dienstverlening voor de gemeenten Waddinxveen, Zuidplas, IJsselstein en Montfoort. Voor jouw takenpakket werk je meestal samen met: de licentie- en contractmanager, senior beleidsadviseur, projectleiders, accountmanagers en een klein team van specialisten. Het afdelingshoofd is eindverantwoordelijk en degene die jij informeert over de vorderingen. Buiten de afdeling schakel je met collega's van de afdeling financiën en de partnergemeenten.

De afdeling INA is verantwoordelijk voor het uitvoeren van ca. 70 -80 kleine en grote ICT-projecten. Deze projecten worden uitgevoerd voor zowel de gemeente Gouda als ICT Gouwe-IJssel. Om dit goed te kunnen doen houden we niet alleen rekening met financiën en menskracht, maar ook met de afhankelijkheid van het project. Belangrijke momenten zijn de mijlpalen in de begrotingscyclus en de afspraken rondom de ICT-overeenkomst van ICT Gouwe-IJssel. Omdat de overeenkomst dit jaar herzien wordt verwachten we aanpassingen te moeten doen in verschillende modellen. Ga jij hier over meedenken?

Wat ga je doen?

Je toekomstige takenpakket bestaat niet alleen uit uitvoerende werkzaamheden, maar ook uit adviserende taken. Als financieel specialist heb je samen met je collega financieel specialist een belangrijke rol in het (proactief) adviseren en informeren van het afdelingshoofd en de budgetbeheerders over de begroting, financiële uitputting, begrotingscyclus en rapportages. Ook kijk je met een scherp oog naar het facturatieproces. Wat kan er beter of anders en waarom? Het is jouw verantwoordelijkheid dat financiële administratie en het verplichtingen proces kloppend zijn.

Een greep uit je takenpakket:

  • Uitvoeren van het facturatieproces (invoeren, coderen en controleren van interne facturen) en het opstellen van externe facturen
  • Je pakt een adviserende rol binnen het MT van I&A. Je stelt je hierin proactief op en pakt de lead als het gaat om Financiën.
  • Kwartaal en jaarfacturatie ICT GIJ opstellen en versturen
  • Bijhouden van de administratie voor verplichtingen van INA én ICT Gouwe-IJssel.
  • Vraagbaak voor de financiële vragen van de afdeling INA en partnergemeenten.
  • Financiële begroting afdeling INA bijhouden (in samenwerking met Financieel adviseur)
  • Je maakt prognoses en rapportages voor de budgetbeheerders
  • Je rapporteert aan de budgetbeheerders en projectmanagers over de uitputting ervan in een jaar (in samenwerking met financieel adviseur)
  • Je initieert periodiek overleg met alle betrokkenen om de prognoses rondom het MIVOP up te daten richting de kadernota (lange termijn)
  • Je coördineert de tijdige input en afstemming binnen INA rondom de P&C cyclus
  • Het bijhouden van de administratie rondom licenties en contracten
  • Het tijdig signaleren van aflopende licenties en contracten zodat we op tijd starten met aanbesteding of verlenging
  • Je bent betrokken bij de driehoekgesprekken tussen Financieel adviseur, HR en Budgethouder
  • Up-to-date houden van onderliggende financiële modellen voor de samenwerking met de partnergemeenten.
  • Het lukt jou om complexe financiële processen en rekenmodellen uit te leggen aan niet financieel onderlegde personen.

Waarom is dit misschien de baan voor jou?

Je bent niet alleen bezig met werkzaamheden voor de gemeente Gouda, maar je hebt ook een grote bijdrage aan de dienstverlening richting de vier partnergemeenten. Een unieke mogelijkheid om verschillende klanten te bedienen. Met jouw scherpe blik heb je een belangrijke rol in de verdere professionalisering van de afdeling en de ontwikkeling van het team.

Wat zegt je collega?

"Ik werk graag bij de gemeente Gouda en ICT Gouwe-IJssel, omdat de afdeling continu in ontwikkeling en beweging is. De partnergemeenten hebben verschillende verwachtingen en wensen. Hierdoor is het nooit saai. We zorgen er binnen de afdeling INA en ICT Gouwe IJssel voor dat meer dan 2000 medewerkers elke dag hun werk goed kunnen doen voor de inwoners en ondernemers in de stad en omstreken. Elke dag dat we dit weer goed voor elkaar hebben geeft me veel voldoening."

Wat heb jij in huis?

Je werkt graag in en met een klein team waar veel ruimte is voor jouw mening en ideeën. Binnen een open en eerlijke omgeving waarbij laagdrempeligheid het credo is functioneer jij het beste. Daarnaast kan je prima zelfstandig werken en werk je met aandacht voor detail. Schakelen tussen verschillende communicatieniveaus gaat jou makkelijk af, je bent dus communicatief vaardig. Het lukt jou om complexe financiële processen en rekenmodellen uit te leggen aan niet financieel onderlegde personen.

Ook herken je jezelf in de onderstaande punten:

  • MBO+ of HBO werk- en denkniveau;
  • Kennis van en affiniteit met (bij voorkeur gemeentelijke) financiën;
  • Handig met verschillende systemen, zoals: Excel (gevorderd), Key2Financien en het Zaaksysteem;
  • Analytisch sterk: je legt makkelijk verbanden tussen financiële processen, de overeenkomst met de partnergemeenten en de lopende projecten binnen INA;
  • Minimaal twee jaar ervaring in een financiële functie en kennis van financiële processen, begrotingscycli en rapportages.

Werken bij de meest smaakvolle stad van Nederland

Gouda is van oudsher de stad van kaas en stroopwafels. Smaakvol en divers! Een leuke, middelgrote stad met grootstedelijke uitdagingen; want Gouda ontwikkelt zich volop. De komende jaren staat er nog veel te gebeuren. Daarom zijn we ook zoek naar #smaakmakers, want jouw ideeën en kennis kunnen we goed gebruiken! Welke smaak voeg jij toe aan Gouda?

Wat bieden wij naast smaak?

  • Als jouw werk het toelaat behoort hybride werken tot de mogelijkheden, waarbij we een goede werk-privé balans centraal stellen
  • Mooi modern, centraal gelegen, Huis van de Stad met een #smaakvol bedrijfsrestaurant;
  • Goede ICT -voorzieningen met o.a. een ruime keuze in smartphones die je voor werk en privé mag gebruiken;
  • Ruim aanbod secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Platte organisatie met veel ruimte voor eigen inbreng;
  • Individueel keuzebudget van 17,05 % wat je kunt inzetten voor verschillende doelen zoals bijvoorbeeld een opleiding, extra salaris of verlof;
  • Veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling met jouw eigen ontwikkelbudget;
  • Groot aanbod op het gebied van jouw ontwikkeling en vitaliteit via de GoudAcademie, zoals opleidingen, (online)trainingen, e-learnings, webinars, masterclasses en e-books;
  • Sluit je aan bij 'Jong Goud' voor persoonlijke ontwikkeling en netwerkborrels.

Wil je graag sfeerproeven? Kijk dan op www.werkenvoorgouda.nl .

Salaris en contract

Het gaat om een functie voor 32 of 36 uur, waarbij we altijd met een contract voor een jaar starten. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en betreft maximaal € 4.537 ,- bruto per maand (schaal 9) bij 36 uur.

Wil je ook als #smaakmaker bij ons aan de slag? Solliciteer dan meteen via de button of het formulier onderaan deze pagina. Dit kan tot en met 7 januari. De eerste gesprekken vinden plaats in week 3.

Voor vragen over de procedure kan je terecht bij , afdeling HRM, via of mail naar . Wil je graag in contact komen met de teamleider voor inhoudelijke vragen, laat het weten en dan regel ik een belafspraak.

Na een eerste selectie benaderen we de kandidaten voor een sollicitatiegesprek. We houden maximaal 3 sollicitatiegesprekken, afhankelijk van de geldende maatregelen zullen de gesprekken fysiek of via Teams plaatsvinden. Eventueel maken we gebruik van een referentieonderzoek en/of (online) assessment. Ben jij onze #smaakmaker, dan krijg je nog een afrondend arbeidsvoorwaardengesprek. Van al onze nieuwe collega's vragen we een verklaring omtrent gedrag (VOG).

Flexibiliteit Integriteit Verantwoordelijkheid Zelfstandigheid Analytisch vermogen Mondelinge communicatie Samenwerken Schriftelijke communicatie Kwaliteitsgerichtheid Nauwkeurigheid Plannen en organiseren



Functie:financieel specialist
Startdatum:04-12-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Tijdelijk
Salaris:4537 – 4537
Uren per week:32 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Gemeente Gouda via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Moordrechtkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de moordrechtkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Moordrecht
  2. Financieel Specialist Gemeente Gouda 04-12-2023

Bekijk ook andere vacatures