Vacature Medewerker Financieel Beheer

Medewerker Financieel Beheer in Gouda

Zoeken

Gouda.nl

Financieel/economisch

MBO

Vast

Uitvoerend/ondersteunend

32 - 36 uur

Je kunt nog solliciteren t/m 22-02-2024

Heb jij ervaring met financiële administratie? Ben je nauwkeurig, klantgericht en kun je snel schakelen tussen diverse administratieve werkzaamheden? Zoek jij een baan waarin je veel van jezelf kwijt kunt en een organisatie waar je veel mogelijkheden hebt om jezelf verder te ontwikkelen? Solliciteer dan bij de gemeente Gouda. Als #smaakmaker kun je hier je tanden zetten in meer dan kaas en stroopwafels!

Zo zoeken we drie nieuwe collega's die in de rol van aan de slag gaan met: het registreren van verplichtingen, inkomende- en uitgaande facturen en diverse administratieve werkzaamheden, gericht op een zo goed mogelijk financieel beheer van verschillende vakafdelingen.

Je toekomstige takenpakket bestaat uit uitvoerende werkzaamheden op het gebied van financiële administratie. Je ondersteunt budgethouders en budgetbeheerders van verschillende vakafdelingen van een domein bij het financieel beheer. Je bent onder andere verantwoordelijk voor de juiste, tijdige en volledige registratie van verplichtingen en inkomende- en uitgaande facturen in de financiële administratie. Hierdoor zorg je voor inzicht in de besteding van budgetten en stel je de betreffende afdelingen in staat om goed te kunnen sturen op hun financiën.

Een greep uit je takenpakket:

  • Het aanmaken van (financiële) verplichtingen;
  • Het beheren van een verplichtingenadministratie voor inkomende facturen, ter ondersteuning van de budgetbewaking en financieel contractbeheer;
  • Het beheren van een rechtenadministratie voor uitgaande facturen;
  • Het coderen, monitoren en verwerken van inkomende facturen;
  • Het coderen en verwerken van uitgaande facturen;
  • Het signaleren van uitblijvende (credit)facturen en hier actie op ondernemen;
  • Het periodiek controleren van financieel administratieve boekingen (op detailniveau);
  • Het uitvoeren van domein specifieke werkzaamheden gericht op juiste, tijdige en volledige registratie van financiële mutaties van vakafdelingen van een bepaald domein.

Er zijn veel mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen. Er zijn opleidingen en trainingen om je financiële kennis en kunde te verbeteren en je werkt veel samen met ervaren financiële collega's. Bij goed functioneren is het mogelijk om door te groeien naar senior .

Als maak je onderdeel uit van een compact "clusterteam financieel beheer" dat de financiële ondersteuning verzorgt voor alle vakafdelingen van een bepaald domein. We zijn voor de clusterteams op zoek naar drie nieuwe enthousiaste collega's:

  • twee collega's voor het clusterteam financieel beheer Dienstverlening en Bedrijfsvoering; en
  • één collega voor het clusterteam financieel beheer Ruimtelijk Domein.

In totaal zijn er drie clusterteams voor het financieel beheer; naast bovengenoemde twee is er nog een clusterteam financieel beheer Sociaal Domein. Met de collega's van deze drie teams heb je regelmatig overleg om samen te sparren over de inhoud van het werk, eventuele knelpunten en oplossingen te bespreken, etc. Je hebt veel contact met de vakafdelingen die je ondersteunt op financieel gebied. Daarnaast werk je regelmatig samen met de collega's van de (centrale) afdeling Financiën.

Je merkt het al… is een veelzijdige functie en je bent een belangrijke "spil" tussen de vakafdelingen en de afdeling financiën. Je zorgt er samen voor dat de registratie van financiële transacties goed loopt, met als doel dat iedereen goed inzicht heeft in de cijfers. Dat is een mooi en duidelijk doel en als één van de drie nieuwe collega's kun jij daar aan bijdragen!

Waarom is dit de baan voor jou?

  • Werken voor een leuke stad, die bekend is van de kaas en de stroopwafels;
  • Werken in een platte organisatie met een informele cultuur, korte lijnen en leuke collega's;
  • Veelzijdige "spil" functie tussen vakafdelingen en afdeling financiën;
  • Contact met veel verschillende collega's, met als gezamenlijk doel het financieel beheer op orde te houden;
  • Volop mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen.

Wat heb jij in huis?

Je hebt een aantal jaren ervaring met financiële administratie. Je bent nauwkeurig, klantgericht en kan snel schakelen tussen diverse administratieve werkzaamheden. Je werkt graag in en met een klein team waar veel ruimte is voor jouw mening en ideeën. Daarnaast kan je prima zelfstandig werken en werk je met aandacht voor detail. Je herkent je in de volgende punten:

  • MBO werk- en denkniveau;
  • Minimaal twee jaar ervaring in een financieel administratieve functie;
  • Interesse in gemeentefinanciën;
  • Pro actieve en servicegerichte werkhouding;
  • Het is een pré als je beschikt over basis kennis van Besluit Begroting en Verantwoording Provincies en Gemeenten (BBV), de geldende financiële regelgeving.

Als BBV kennis niet aanwezig is, wordt vanuit de organisatie een basisopleiding BBV aangeboden, met als doel deze relevante kennis op te doen.

Voldoe je nog niet helemaal aan het profiel, maar ben je wel enthousiast? Reageer dan ook en vertel wat je meebrengt en wat je graag bij ons komt leren.

Gouda is van oudsher de stad van kaas en stroopwafels. Smaakvol en divers! Een leuke, middelgrote gemeente met grootstedelijke uitdagingen, want Gouda ontwikkelt zich volop. De komende jaren staat er nog veel te gebeuren. Daarom zijn we ook op zoek naar #smaakmakers, want jouw ideeën en kennis kunnen we goed gebruiken! Welke smaak voeg jij toe aan Gouda?

Wat bieden wij naast smaak?

  • Als je werk het toelaat behoort hybride werken tot de mogelijkheden, waarbij we een goede werk-privé balans centraal stellen;
  • Ons Huis van de Stad met #smaakvol bedrijfsrestaurant en pal naast het treinstation;
  • Goede ICT voorzieningen met o.a. een keuze in smartphones die je voor werk en privé mag gebruiken;
  • Een reiskostenvergoeding waarbij we stimuleren om op een duurzame manier naar kantoor te reizen;
  • Platte organisatie met veel ruimte voor eigen inbreng;
  • Een individueel keuzebudget van 17,05%, inzetbaar voor bijvoorbeeld een opleiding, extra salaris of verlof;
  • Een eigen ontwikkelbudget om jouw persoonlijke ontwikkeling te stimuleren/vorm te geven;
  • Groot aanbod op het gebied van jouw ontwikkeling en vitaliteit via de GoudAcademie, zoals opleidingen, (online)trainingen, e-learnings, webinars, masterclasses en e-books;
  • Sluit je aan bij 'Jong Goud' voor persoonlijke ontwikkeling en netwerkborrels.

Wil je graag sfeerproeven? Kijk dan op www.werkenvoorgouda.nl

Salaris en contract

Het gaat om een functie voor 32-36 uur, waarbij we altijd met een contract voor een jaar starten. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en betreft maximaal € 3784 bruto per maand op basis van 36 uur per week (schaal 7).

Voor een uitgebreide toelichting op ons ruime aanbod arbeidsvoorwaarden klik hier . Wil je graag sfeerproeven? Kijk dan op www.werkenvoorgouda.nl

Wil je ook als #smaakmaker bij ons aan de slag? Dit kan tot en met 22 februari 2024. De gesprekken vinden plaats tussen 26 februari tot en met 1 maart 2024.

Heb je vragen over de functie, wil je eens bellen of koffie drinken met een toekomstige collega? Neem dan contact op met , senior , via .

Voor meer informatie over het werken bij de gemeente Gouda of de wervingsprocedure kun je contact opnemen met Angela Jagesar, recruiter afdeling HRM, via .

Na een eerste selectie benaderen we de kandidaten voor een sollicitatiegesprek. We houden maximaal 3 sollicitatiegesprekken, deze gesprekken kunnen zowel fysiek als via Teams plaatsvinden. Eventueel maken we gebruik van een referentieonderzoek en/of (online) assessment. Ben jij onze #smaakmaker, dan krijg je nog een afrondend arbeidsvoorwaardengesprek. Van al onze nieuwe collega's vragen we een verklaring omtrent gedrag (VOG).

Integriteit Stressbestendigheid Verantwoordelijkheid Zelfstandigheid Analytisch vermogen Klantgerichtheid Mondelinge communicatie Schriftelijke communicatie Initiatief Kwaliteitsgerichtheid Nauwkeurigheid Resultaatgerichtheid

Je kunt nog solliciteren t/m 22-02-2024

" * " geeft vereiste velden aan



Functie:medewerker financieel beheer
Startdatum:10-02-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:MBO
Contracttype:Tijdelijk
Salaris:3784 – 3784
Uren per week:32 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Gemeente Gouda via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Moordrechtkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de moordrechtkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Moordrecht
  2. Medewerker Financieel Beheer Gemeente Gouda 10-02-2024

Bekijk ook andere vacatures