Vacature Projectmanager Implementatie Bedrijfsvoering

Projectmanager Implementatie Bedrijfsvoering in Gouda

Zoeken

Gouda.nl

Projectmanager implementatie bedrijfsvoering

Maatschappelijk/sociaal cultureel

WO

Tijdelijk

Projectleiding

32 - 36 uur

Je kunt nog solliciteren t/m 29-02-2024

Heb jij ervaring als projectmanager of manager Bedrijfsvoering? Wil jij komend jaar mee bouwen aan een nieuwe robuuste Gemeenschappelijke Regeling (GR) in oprichting? Vind je werken voor 5 gemeenten leuk? En heb je passie voor het sociaal domein? Vier keer ja? Kom dan werken als projectmanager Bedrijfsvoering bij de regionale werkorganisatie sociaal domein! Je werkt voor de regio Midden-Holland en bent in dienst bij de gemeente Gouda. Lees snel verder voor meer informatie en solliciteer.

Wat ga je doen?

De Regionale Werkorganisatie (RWO) is op weg naar een zelfstandige organisatie in de vorm van een Gemeenschappelijk Regeling (GR) per 1 januari 2025. Op dit moment verzorgt Gouda middels een Dienstverleningsovereenkomst nog een groot deel van de bedrijfsvoering voor de RWO. Om als zelfstandige organisatie goed te kunnen functioneren moeten er de komende maanden keuzes gemaakt worden over hoe we de bedrijfsvoering willen inrichten. Als projectmanager Implementatie Bedrijfsvoering GR begeleid jij dit proces en zorg je voor overzicht, samenhang en voortgang op de te nemen stappen richting een robuuste GR.

Een overzicht van je werkzaamheden:

  • Je verkent de bedrijfsvoeringsvraagstukken op de verschillende SCOPAFIJTH onderdelen en maakt deze inzichtelijk.
  • Je maakt een plan van aanpak en planning waarmee we de komende maanden de juiste stappen kunnen zetten voor de inrichting van de bedrijfsvoering.
  • Je stemt af met de verschillende stakeholders en zorgt voor draagvlak voor te maken keuzes zodat implementatie vloeiend verloopt.
  • Je brengt keuzemogelijkheden en dilemma's in beeld, vertaalt deze naar (financiële) consequenties en bereidt overzichtelijk de ambtelijke als bestuurlijk besluitvorming voor.
  • Je initieert, implementeert en stuurt op voortgang en resultaat van de deelprojecten die nodig zijn om tot een robuuste inrichting van de bedrijfsvoering te komen.

Je komt in dienst bij de gemeente Gouda, maar hebt een regionale rol voor alle gemeenten in de regio Midden-Holland.Naast Gouda zijn dat de gemeenten Bodegraven-Reeuwijk, Krimpenerwaard, Waddinxveen en Zuidplas. Met vijf gemeenten een mooie schaal om mooie stappen te zetten en tegelijk ook oog te kunnen houden voor de lokale verschillen en uitdagingen.

Met wie ga je werken?

De RWO sociaal domein werkt voor de vijf gemeenten uit Midden-Holland. Onze thuisbasis is de gemeente Gouda. Onze taak is om er voor te zorgen dat onze inwoners kwalitatief goede zorg kunnen krijgen tegen een betaalbare prijs. Dit gaat zowel om Jeugd als Wmo. Daarbij sturen we op de transformatie en werken we samen met de samenwerkingsverbanden passend onderwijs, gecertificeerde instellingen, Zorg- en Veiligheidshuis en nog vele anderen.

De RWO bestaat uit ongeveer 60 collega's vast en inhuur waaronder; beleidsmedewerkers, contractmanagers, contractbeheerders, en onze collega's van Jeugdbeschermingstafel, toezicht en staftaken.

Als RWO zijn we op 1 maart 2023 gestart en nu volop in ontwikkeling richting een Gemeenschappelijke Regeling met als streefdatum 1 januari 2025. Jij draagt hieraan bij en werkt vanuit je eigen verantwoordelijkheid nauw samen met de programmadirecteur, de controller en het afdelingshoofd. Samen bekijken en beslissen we wat er nodig is om de goede stappen te zetten.

Waarom is dit de baan voor jou?

Je komt nu in dienst van de gemeente Gouda maar werkt voor de RWO. De RWO is volop in ontwikkeling richting een GR. En ook al hebben we nog lang niet alles in beeld, we weten wel dat er de komende jaren veel staat te gebeuren, ook op het gebied van bedrijfsvoering. Jouw ideeën en jouw kennis kunnen we daarbij goed gebruiken. Hoe de organisatie er over een jaar uitziet weten we nu nog niet, vandaar dat we werven op een tijdelijke vacature.

Wat heb jij in huis?

Je hebt het vermogen om je op alle niveaus van de organisatie te bewegen: bestuurlijk, uitvoerend, intern en naar buiten toe. Je kunt de vertaalslag maken van strategie en regievoeren naar concrete projecten en implementatie. Je hebt een goed ontwikkelde bestuurlijke antenne en schakelt gemakkelijk tussen de verschillende niveaus; je hebt oog voor de verschillende belangen en partijen en draagvlak creëren is je tweede natuur. Je bent avontuurlijk ingesteld, houdt van pionieren en bouwen en deinst niet terug voor een tijdelijk dienstverband bij een organisatie die volop in ontwikkeling is.

Competenties en eigenschappen:

  • Academisch werk- en denkniveau;
  • Meerjarige werkervaring als manager en/of projectleider op het gebied van de brede bedrijfsvoering zodat je zelfstandig aan de slag kan;
  • Een stevige project- en procesbegeleider met kennis en ervaring in procesmanagement;
  • Beschikt over aantoonbare ervaring met het bedenken en realiseren van verandering en draagvlak bij een ontvlechting of fusie, affiniteit met het sociaal domein is een pre;
  • Een verbindende persoonlijkheid die gericht is op het behalen van resultaten met draagvlak en het benutten van kansen;
  • Je beheerst de kunst van het schrijven van voorstellen op basis waarvan bestuurders inzicht krijgen en besluiten kunnen nemen.

Dit bieden wij:

Gouda is van oudsher de stad van kaas en stroopwafels. Smaakvol en divers! Een leuke, middelgrote stad met grootstedelijke uitdagingen; want Gouda ontwikkelt zich volop. De komende jaren staat er nog veel te gebeuren. Daarom zijn we ook zoek naar #smaakmakers, want jouw ideeën en kennis kunnen we goed gebruiken! Welke smaak voeg jij toe aan Gouda?

Wat bieden wij naast smaak?

  • Als je werk het toelaat behoort hybride werken tot de mogelijkheden, waarbij we een goede werk-privé balans centraal stellen;
  • Ons Huis van de Stad met #smaakvol bedrijfsrestaurant en pal naast het treinstation;
  • Goede ICT voorzieningen met o.a. een keuze in smartphones die je voor werk en privé mag gebruiken;
  • Een duurzame reiskostenvergoeding waarbij we stimuleren om op een duurzame manier naar kantoor te reizen;
  • Platte organisatie met veel ruimte voor eigen inbreng;
  • Een individueel keuzebudget van 17,05 %, inzetbaar voor bijvoorbeeld een opleiding, extra salaris of verlof;
  • Een eigen ontwikkelbudget om jouw persoonlijke ontwikkeling te stimuleren/vorm te geven;
  • Groot aanbod op het gebied van jouw ontwikkeling en vitaliteit via de GoudAcademie, zoals opleidingen, (online)trainingen, e-learnings, webinars, masterclasses en e-books;
  • < 35 jaar? Sluit je aan bij 'Jong Goud' voor persoonlijke ontwikkeling en netwerkborrels.

Wil je graag sfeerproeven? Kijk dan op www.werkenvoorgouda.nl

Salaris en contract

Het gaat om een functie voor 32-36 uur, waarbij we altijd met een contract voor een jaar starten. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en betreft maximaal € 5.997,- bruto per maand op basis van 36 uur per week (schaal 11, cao gemeenten 2024).

Voor een uitgebreide toelichting op ons ruime aanbod arbeidsvoorwaarden klik hier. Wil je graag sfeerproeven? Kijk dan op www.werkenvoorgouda.nl

Enthousiast?

Wil je ook als #smaakmaker bij ons aan de slag? Dit kan tot en met 29 februari as. De gesprekken worden op korte termijn gepland. Ons streven is dat de nieuwe collega voor 1 april op kan zeggen.

Heb je vragen over de functie, wil je eens bellen of koffie drinken met een toekomstige collega? Neem dan contact op met Carine van der Horst, Afdelingshoofd RWO, via

Voor meer informatie over het werken bij de gemeente Gouda of de wervingsprocedure kun je contact opnemen met Hurgronje, recruiter afdeling HRM, via .

Na een eerste selectie benaderen we de kandidaten voor een sollicitatiegesprek. We houden maximaal 3 sollicitatiegesprekken, deze gesprekken kunnen zowel fysiek als via Teams plaatsvinden. Eventueel maken we gebruik van een referentieonderzoek en/of (online) assessment. Ben jij onze #smaakmaker, dan krijg je nog een afrondend arbeidsvoorwaardengesprek. Van al onze nieuwe collega's vragen we een verklaring omtrent gedrag (VOG).

Ondernemingszin Zelfstandigheid Creativiteit Visie Mondelinge communicatie Netwerken Omgevingsbewustzijn Regisseren Samenwerken Schriftelijke communicatie Besluitvaardigheid Initiatief Plannen en organiseren Resultaatgerichtheid

Je kunt nog solliciteren t/m 29-02-2024

" * " geeft vereiste velden aan



Functie:projectmanager implementatie bedrijfsvoering
Startdatum:23-02-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:WO
Contracttype:Freelance
Salaris:5997 – 5997
Uren per week:32 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Gemeente Gouda via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Moordrechtkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de moordrechtkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Moordrecht
  2. Projectmanager Implementatie Bedrijfsvoering Gemeente Gouda 23-02-2024

Bekijk ook andere vacatures