Vacature Coördinator PMO

Coördinator PMO in Gouda

Coördinator PMO

Binnen de Directie Informatievoorziening is de afdeling Projectmanagement en Implementatie (PMI) verantwoordelijk voor het projectmatig realiseren van IV-oplossingen. De afdeling bestaat uit een vaste kern van 25 medewerkers en maakt voor de uitvoering van meer dan 40 projecten intensief gebruik van expertise uit de markt. Voor de beheersing en besturing van het projectportfolio maakt DI-gebruik van standaard methodieken. Het team PMO ondersteunt het project- en portfoliomanagement met een centrale projectadministratie, project- en quality control, project communicatie en het ondersteunen van security en privacy standaarden.

Standplaats: Gouda Aantal uur: 36 - 36 Maandsalaris: € 4.688 - € 6.989 Vakgebied: Bedrijfsvoering en Staf Opleiding: Master/doctoraal Reageren voor: 02-01-2024 Dienstverband: Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd

Copy Link

Binnen de Directie Informatievoorziening is de afdeling Projectmanagement en Implementatie (PMI) verantwoordelijk voor het projectmatig realiseren van IV-oplossingen. De afdeling bestaat uit een vaste kern van 25 medewerkers en maakt voor de uitvoering van meer dan 40 projecten intensief gebruik van expertise uit de markt. Voor de beheersing en besturing van het projectportfolio maakt DI-gebruik van standaard methodieken. Het team PMO ondersteunt het project- en portfoliomanagement met een centrale projectadministratie, project- en quality control, project communicatie en het ondersteunen van security en privacy standaarden.

Standplaats: Gouda Aantal uur: 36 - 36 Maandsalaris: € 4.688 - € 6.989 Vakgebied: Bedrijfsvoering en Staf Opleiding: Master/doctoraal Reageren voor: 02-01-2024 Dienstverband: Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd


DJI biedt mooi en uitdagend werk in een niet-alledaagse omgeving. Achter de mensen die rechtstreeks contact hebben met de gedetineerden en de forensisch patiënten staan talloze collega's die elke dag een belangrijke operationele of strategische bijdrage leveren aan het goed functioneren en presteren. Dat klinkt misschien simpel, maar er zit meer achter. Zoals de collega's van Communicatie, Administratie, Onderwijs, ICT, HRM of Onderzoek. Als facilitair-, inkoop- en financeprofessional kun je bij ons ook alle kanten op. We richten ons namelijk op het volledige spectrum van bedrijfsvoering waarin we ons werk steeds efficiënter en innovatiever willen doen. Als professional bij DJI draag je bij aan de veiligheid van de samenleving.

Dit ga je doen


Als Coördinator PMO stuur je een team aan van circa 20 professionals. Je bent een coachende en verbindende leidinggevende die mensen stimuleert tot samenwerking. Naast de personele aansturing van de professionals ben je verantwoordelijk voor de continue ontwikkeling van het team. Dit betreft de ontwikkeling van het team zelf en het verder professionaliseren van de werkzaamheden waaronder de ondersteuning van resource-, baten- en riskmanagement. Je onderhoudt goede contacten met de afdelingen binnen DI zoals het CIO Office, Informatiemanagement en Functioneel Beheer maar ook met externe stakeholders waaronder de Justitiele ICT Organisatie (JIO) en DJI Concern Control.
Je bent verantwoordelijk voor de administratie van ingehuurde medewerkers, inclusief de aansturing van de betreffende leveranciers. Verder denk en werk je mee aan de ontwikkeling van de afdeling Projectmanagement en Implementatie (PMI). Vanuit jouw kennis en ervaring kun je verbetervoorstellen aandragen en meehelpen aan de implementatie ervan. Je rapporteert aan het Hoofd PMI en maakt deel uit van zowel het PMI-coördinatorenoverleg als het MT DI+.

VRAGEN OVER DEZE FUNCTIE? Vacaturenummer: 47493

De heer A. van Schaik-Colijn, manager PMI

Mevrouw , DI

Dit neem je mee

  • Je hebt HBO/WO werk- en denkniveau en bij voorkeur een opleiding afgerond met een achtergrond in Informatiemanagement of gelijkwaardig.
  • Je hebt aantoonbare en relevante werkervaring als manager en kan een afdeling meenemen in verandering.
  • Je bent ervaren op het werkgebied van project- en programmamanagement.
  • Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met projectmanagementmethodieken zoals Prince2 en Scrum Agile. Certificeringen als P3O, MOP, MSP en IPMA PMO een pré.
  • Kennis van en ervaring bij een uitvoeringsorganisaties bij de overheid is een pré.

Dit kun je verwachten

  • Een Individueel Keuzebudget. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en stel je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samen. Het kan bijvoorbeeld bestaan uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) of vakantiedagen
  • Volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer
  • Een pensioenregeling
  • Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof
  • Studiemogelijkheden voor persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling
  • De mogelijkheid gebruik te maken van bedrijfsfitness
  • Vanaf 1 januari 2024 worden de salarissen met 1,5% verhoogd

  • Salarisniveau - min. Schaal 13 - max. Schaal 13
  • Maandsalaris - min. €4.688,00 - max. €6.989,00 (bruto o.b.v. 36 uur)
  • Dienstverband - Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd (met eventueel een proeftijd van maximaal 1 maand)
  • Contractduur - n.v.t.
  • Minimaal aantal uren per week - 36
  • Maximaal aantal uren per week - 36

Je krijgt zo'n driehonderd collega's in allerlei functies. Denk aan functioneel beheerders, adviseurs, architecten en informatiemanagers. Wat jullie gemeen hebben is de voortdurende uitdaging om te innoveren, te professionaliseren én om te leveren. Van een device waarmee justitiabelen zelf hun afspraak bij de kapper of tandarts regelen, tot een planningstool voor de DJI-busjes die justitiabelen van A naar B vervoeren. Van nieuwe software voor de elektronische enkelbanden tot een digitaal patiëntendossier. In multidisciplinaire teams werken we meer en meer samen met de gebruikers.

Naast een boeiende werkplek waarbij je 'met recht' een bijdrage levert aan onze belangrijke maatschappelijke taak, kun je ook rekenen op goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Zo kun je met het Individueel Keuzebudget een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Verder zijn er opleidings- en doorgroeimogelijkheden, uitstekende regelingen voor ouderschapsverlof, aantrekkelijke reiskostenregelingen en bedrijfsfitness. Bij een fulltime dienstverband werk je 36 uur per week, bijvoorbeeld vier dagen van negen uur.

Er draaien meer dan 140 applicaties.

Het totale personeelsbestand van DJI bestaat voor 36% uit vrouwen en 64% uit mannen.

Kijk jij voorbij wat iemand gedaan heeft? Er zit meer achter werken bij DJI

Je bent samen met je team én gedetineerden verantwoordelijk voor een terugkeer in de maatschappij. Gedetineerden worden uiteindelijk gewoon weer iemands buur. Je werkt hier aan veiligheid door mensen vooruit te helpen. Positieve verandering begint met het besef dat het een optelsom is van de kleinste successen. Die leiden tot groots resultaat. Om dat te bereiken moet je verder kijken, voorbij aan wat iemand gedaan heeft.

Spreekt werken bij DJI je aan?

Functie:coördinator pmo
Startdatum:01-11-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Tijdelijk
Salaris:4688 – 6989
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Dienst Justitiële Inrichtingen via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Moordrechtkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de moordrechtkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Moordrecht
  2. Coördinator PMO Dienst Justitiële Inrichtingen 01-11-2023

Bekijk ook andere vacatures