Vacature Leden Raad

Leden Raad in Gouda

Vivere heeft 13 appartementen en 1 logeerkamer. De cliënten verblijven in een eigen appartement waarvoor zij huur en servicekosten betalen. In de zorgvilla wonen voornamelijk mensen met lichamelijke beperkingen als gevolg van een chronische aandoening, van jong tot oud. Dit is in de regio een uniek aanbod.

In Vivere is tevens een activiteitencentrum gevestigd, waar 5 dagen in de week activiteiten op maat worden aangeboden, zowel voor bewoners van Vivere als voor gasten uit de regio. Hier komen zowel mensen met dementie als met NAH ( w.o. Parkinson, MS, beroerte, trauma). Een tweede dagbestedingslocatie is in de Dorpstraat in Moordrecht gehuisvest. Deze locatie is speciaal voor de doelgroep NAH en dementie prikkelarm ingericht. We onderscheiden ons in de regio onder meer door onze 'oudere' jongerengroep van 40 tot 65 jaar met NAH, waarbij het accent ligt op lotgenotencontact en ontwikkeling.

Bij Sanare werken 60 medewerkers en vrijwilligers in een hecht team. De organisatie is plat georganiseerd. Zo is er sprake van zelfroostering. De dagelijkse aansturing is in handen van het managementteam. De eindverantwoordelijkheid ligt bij de bestuurder die tevens eigenaar is.

De zorgverlening wordt gefinancierd vanuit de Wet Langdurige Zorg of de WMO. En verder vanuit particuliere middelen voor huur en service.

Onze visie

Wij maken van elke dag een betekenisvolle dag voor onze cliënten, met aandacht voor dat wat wél kan en waarbij de ziekte ondergeschikt is. De regie ligt bij de cliënt. We werken met passie en voelen ons gezien, gehoord en gewaardeerd. Welzijn en persoonlijk geluk staan centraal, voor zowel cliënt als medewerker.

Kernwaarden

  • Samen werken we, beslissen we en zijn we Sanare

  • Uitgaan van ieders mogelijkheden

  • Met persoonlijke aandacht en inlevingsvermogen

  • We behandelen cliënten en collega's gelijkwaardig en respectvol

  • We voelen en zijn verantwoordelijk voor onszelf, cliënten, collega's en de organisatie.

Karakteristiek Raad van Commissarissen (RvC)

Sanare Zorg & Welzijn heeft een eenhoofdig bestuur, tevens eigenaar. De RvC, bestaande uit drie leden, heeft als taak toezicht te houden op het bestuur en op de algemene zaken in de vennootschappen als maatschappelijke onderneming en staat de bestuurder met raad terzijde. Het accent bij Sanare Zorg & Welzijn ligt op de adviserende rol van de RvC. De leden RvC zijn kritische en alerte sparringpartners. Er wordt samengewerkt op basis van gelijkwaardigheid, transparantie, samenspel en tegenspel . De RvC is erg betrokken bij Sanare Zorg & Welzijn en woont ook bijeenkomsten bij om gevoel te houden met wat er leeft en speelt.

Er wordt 4 tot 6 keer per jaar vergaderd met de bestuurder/eigenaar en het managementteam, 1x met de Cliëntenraad en de Sanare Adviesraad en jaarlijks neemt de RvC deel aan een brainstormsessie met een brede vertegenwoordiging van cliënten, medewerkers en vrijwilligers. De aandachtsvelden zijn tussen de leden verdeeld maar men is én voelt zich integraal verantwoordelijk.

Profiel nieuwe leden Raad van Commissarissen

Door afloop van de termijn van twee van de commissarissen in 2024 zal een tweetal vacatures ontstaan binnen de RvC. Gelet op de huidige samenstelling is ervoor gekozen om kandidaten te selecteren die passen in een van de twee volgende profielen:

Kennis van NAH en dementie is een must.

Wij komen graag in contact met kandidaten die inhoudelijk goed thuis zijn en state-of-the-art kennis hebben van de wijze waarop het kwaliteitskader/kwaliteitskompas als leidraad voor het dagelijks handelen fungeert. Ook verwachten wij bekendheid met ontwikkelingen zoals technologische ontwikkelingen in de zorg, reablement en familieparticipatie.

Profiel 2 Bestuur, strategie en innovatie

Voor de tweede portefeuille zoeken we kandidaten met uitgebreide bestuurlijke ervaring in het dynamisch zorglandschap. Een strategisch denker met visie op de ontwikkelingen en innovaties in de zorg en een breed relevant netwerk.

De portefeuille financiën, bedrijfsvoering, ondernemerschap is belegd bij de toekomstig voorzitter van de RvC, die het stokje zal overnemen van de huidig vertrekkende voorzitter.

Persoonskenmerken die passen bij onze wijze van samenspel

  • Onafhankelijk, integer, betrokken, empathisch, ontvankelijk

  • Een teamplayer

  • Door de goede vragen te stellen uitnodigen tot verdieping van het gesprek

  • Een heldere visie op het werkveld en maatschappelijke ontwikkelingen

  • Verbondenheid of bekendheid met de omgeving Gouda, Zuidplas en Krimpenerwaard is een pré

De procedure

De selectiegesprekken zijn gepland op vrijdagmiddag 8 december en met de Clientenraad op woensdagmiddag 13 december. Benoeming is voorzien per 1 januari 2024.


Hebben wij je interesse gewekt? Mail je motivatie en cv naar . Reageren kan tot donderdag 30 november.

Vanzelfsprekend kun je ook vragen stellen aan bestuurder Ingrid Bergstein of tips geven wie mogelijk geïnteresseerd zou kunnen zijn. Remuneratie is op basis van een vrijwilligersvergoeding à €1800 onbelast per jaar.



Functie:leden raad
Startdatum:24-11-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:Lagere school
Contracttype:Vast
Salaris:1800 – 1800
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met sanare via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Moordrechtkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de moordrechtkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Moordrecht
  2. Leden Raad sanare 24-11-2023

Bekijk ook andere vacatures