Vacature Senior Beleidsadviseur Openbare Orde en Veiligheid

Senior Beleidsadviseur Openbare Orde en Veiligheid in Gouda

Zoeken

Gouda.nl

Senior beleidsadviseur Openbare Orde en Veiligheid

Openbare orde en veiligheid

HBO

Vast

Beleid/staf

32 - 36 uur

Je kunt nog solliciteren t/m 24-03-2024

Wil jij werken aan een veilig en leefbaar Gouda? Binnen een team van gedreven professionals? Waar jouw mening telt, waar geen dag hetzelfde is en waar je jouw expertise kunt inzetten op verschillende dossiers? Solliciteer dan bij de gemeente Gouda. Als #smaakmaker kun je hier je tanden zetten in meer dan kaas en stroopwafels! Zo zoeken we een Senior beleidsadviseur Openbare Orde en Veiligheid die aan de slag gaat met de veiligheid en leefbaarheid in Gouda.

Wat ga je doen?

Als Senior beleidsadviseur Openbare Orde en Veiligheid draag je bij aan een veilig en leefbaar Gouda. Je speelt een cruciale rol in de beleidsvoorbereiding, -ontwikkeling en -implementatie op verschillende veiligheids- en leefbaarheidsdossiers. Dit alles binnen de kaders van de in 2023 vastgestelde Kadernota Integraal Veiligheidsbeleid 2024-2027 en het daarop gebaseerde uitvoeringsprogramma. Voor een aantal thema's (o.a. high impact crime) ben jij inhoudelijk verantwoordelijk en aanspreekpunt en daarnaast rapporteer je vooral op hoofdlijnen over de voortgang, resultaten en nieuwe ontwikkelingen binnen het gemeentelijke veiligheidsdomein (in de volle breedte). Dit doe je onder andere binnen de gemeentelijke P&C cyclus. Hierin toon je zelf initiatief door collega's op tijd hierbij te betrekken. Je bent daarnaast secretaris van de Veiligheidsdriehoek en vanuit die rol bereid je deze vergaderingen (ambtelijk) voor met het OM en Politie, zorg je voor de verslaglegging en houd je de voortgang van gemaakte afspraken in de gaten.

Daarnaast:

  • Stem je af met collega's van verschillende gemeentelijke afdelingen, diverse ketenpartners zoals politie, het Zorg en Veiligheidshuis en het OM.
  • Vertegenwoordig je de gemeente in regionale overlegstructuren.
  • Verzorg je advies op diverse onderwerpen en maak je hierin de koppeling tussen beleid, (bestuurlijke) aanpak en de praktijk en heb je hierbij oog voor wat er speelt in de stad.
  • Schrijf je concrete beleidsvoorstellen en memo's. Ook beantwoord je (raads)vragen en voer je moties uit.
  • Coördineer je de teksten voor en de beantwoording van technische vragen bij: de Jaarstukken, Kadernota en Begroting.
  • Je volgt relevante interne en externe ontwikkelingen en geeft hierop proactief advies.

Met wie ga je werken?

De afdeling Veiligheid en Wijken is een gezellige en dynamische afdeling. Met ongeveer 30 medewerkers beslaat het werkterrein van de afdeling Veiligheid en Wijken de volle breedte van het gemeentelijk veiligheidsbeleid. Denk aan de onderwerpen radicalisering/polarisatie, jeugdcriminaliteit en -overlast, ondermijning, vergunningverlening op het gebied van APV en bijzondere wetten, crisisbeheersing, maatschappelijke onrust, demonstraties, evenementenveiligheid. Maar ook het bevorderen van burgerparticipatie en het regisseren van leefbaarheid in de wijken. De afdeling Veiligheid en Wijken bestaat uit drie teams die nauw met elkaar samenwerken: Ondermijning, Bijzondere Wetten en Beleid. Jij maakt deel uit van het team Beleid. Er bestaat een sterke hands on mentaliteit. De cultuur is informeel en resultaatgericht. We functioneren direct onder de burgemeester die vertrouwt op onze inzet en professionaliteit. We streven ernaar deze verwachtingen waar te maken en onze kwaliteit hoog te houden.

Wat heb jij in huis?

Je bent politiek en bestuurlijk sensitief en in staat verschillende belangen te verenigen en met een vlotte pen te vertalen in heldere notities en adviezen. Gezamenlijke doelen bereik je door samen te werken, maar je kunt ook goed zelfstandig werken. Je neemt graag initiatief, bent duidelijk, besluitvaardig en een goede organisator. Je bent communicatief ingesteld en kunt snel de juiste toon vinden in overleg met collega's, bestuur, professionals en bewoners.

Verder zien we graag:

  • Je hebt een relevante opleiding afgerond op hbo of wo-niveau, bijvoorbeeld bestuurskunde, rechten, integrale veiligheidskunde of sociologie.
  • Je hebt uitgebreide relevante werkervaring bij een overheidsorganisatie zodat je als senior instapt. Dankzij je ervaring draai jij je hand niet om voor strategische vraagstukken en beleidsontwikkeling. Het is een pré als je werkervaring hebt binnen het veiligheidsdomein.
  • Je beschikt over inhoudelijke kennis en ervaring op het gebied van wijkveiligheid, stedelijke aanpak met betrekking tot ondermijning, drugs, high impact crime, cybercrime, overlast etc.
  • Je bent bekend met de gemeentelijke Planning & Control cyclus, idealiter heb je hier ook voor geschreven.
  • Werkzaamheden die horen bij de rol als secretaris van de driehoek vind je leuk om te doen. Denk aan: afstemming met politie en OM, verslaglegging en agenda's opstellen.

flexibiliteit, verantwoordelijkheid, analyserend vermogen, visie, mondelinge communicatie, schriftelijke communicatie, samenwerken, overtuigingskracht, initiatief, omgevingsbewustzijn, politieke sensitiviteit, resultaatgerichtheid.

Dit bieden wij:

Gouda is van oudsher de stad van kaas en stroopwafels. Smaakvol en divers! Een leuke, middelgrote stad met grootstedelijke uitdagingen; want Gouda ontwikkelt zich volop. Zowel de organisatie als het bestuur zijn ambitieus en binnen deze omgeving krijg je volop kansen om het verschil te maken, te leren en te ontwikkelen. De komende jaren staat er nog veel te gebeuren. Daarom zijn we ook zoek naar #smaakmakers, want jouw ideeën en kennis kunnen we goed gebruiken! Welke smaak voeg jij toe aan Gouda?

Wat bieden wij naast smaak?

  • Als je werk het toelaat behoort hybride werken tot de mogelijkheden, waarbij we een goede werk-privé balans centraal stellen;
  • Ons Huis van de Stad met #smaakvol bedrijfsrestaurant en pal naast het treinstation;
  • Goede ICT voorzieningen met o.a. een keuze in smartphones die je voor werk en privé mag gebruiken;
  • Een duurzame reiskostenvergoeding waarbij we stimuleren om op een duurzame manier naar kantoor te reizen;
  • Platte organisatie met veel ruimte voor eigen inbreng;
  • Een individueel keuzebudget van 17,05 %, inzetbaar voor bijvoorbeeld een opleiding, extra salaris of verlof;
  • Een eigen ontwikkelbudget om jouw persoonlijke ontwikkeling te stimuleren/vorm te geven;
  • Groot aanbod op het gebied van jouw ontwikkeling en vitaliteit via de GoudAcademie, zoals opleidingen, (online)trainingen, e-learnings, webinars, masterclasses en e-books;
  • < 35 jaar? Sluit je aan bij 'Jong Goud' voor persoonlijke ontwikkeling en netwerkborrels.

Wil je graag sfeerproeven? Kijk dan op www.werkenvoorgouda.nl

Salaris en contract

Het gaat om een functie voor 32 - 36 uur, waarbij we altijd met een contract voor een jaar starten. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en betreft maximaal €5997,- bruto per maand op basis van 36 uur per week (schaal 11, cao gemeenten 2024).

Voor een uitgebreide toelichting op ons ruime aanbod arbeidsvoorwaarden klik hier . Wil je graag sfeerproeven? Kijk dan op www.werkenvoorgouda.nl

Enthousiast?

Wil je ook als #smaakmaker bij ons aan de slag? Dit kan tot en met 24 maart as. De eerste gesprekken zijn in de eerste week van april. Ons streven is om in de week van 15 april een arbeidsvoorwaardengesprek te voeren.

Heb je vragen over de functie, neem dan contact op met Bob Peter,s Afdelingshoofd Veiligheid en Wijken, via of met Ard Verkerke, Teamcoördinator Veiligheid, via .

Voor meer informatie over het werken bij de gemeente Gouda of de wervingsprocedure kun je contact opnemen met Hurgronje, Recruiter afdeling HRM, via .

Sollicitatieprocedure:

Na een eerste selectie benaderen we de kandidaten voor een sollicitatiegesprek. We houden maximaal 3 sollicitatiegesprekken, deze gesprekken kunnen zowel fysiek als via Teams plaatsvinden. Eventueel maken we gebruik van een referentieonderzoek en/of (online) assessment. Ben jij onze #smaakmaker, dan krijg je nog een afrondend arbeidsvoorwaardengesprek. Van al onze nieuwe collega's vragen we een verklaring omtrent gedrag (VOG).

Integriteit Zelfstandigheid Analytisch vermogen Mondelinge communicatie Omgevingsbewustzijn Regisseren Samenwerken Schriftelijke communicatie Besluitvaardigheid Initiatief Plannen en organiseren Resultaatgerichtheid

Je kunt nog solliciteren t/m 24-03-2024

" * " geeft vereiste velden aan



Functie:beleidsadviseur openbare orde veiligheid
Startdatum:05-03-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Tijdelijk
Salaris:5997 – 5997
Uren per week:32 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Gemeente Gouda via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Moordrechtkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de moordrechtkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Moordrecht
  2. Senior Beleidsadviseur Openbare Orde en Veiligheid Gemeente Gouda 05-03-2024

Bekijk ook andere vacatures